Международный информационно-аналитический и научный портал
ОТКРЫТЫЙ ФОРУМ АВТОХТОННЫХ НАРОДОВ КАВКАЗСКО-КАСПИЙСКОГО РЕГИОНА
Суббота
27 апреля 2024 года
12:16:47 МСК

Сыпə oмə, чымы кaнə шымыш бaрдə!

29.06.2020
Сыпə oмə, чымы кaнə шымыш бaрдə!

-Һа Мамуја!

-Ҹонә маму!

-Кали толышон, шымә чок зынејдәшон чәвон номи, әве вотејдәним, чандә вахтонин бә дод-әмонин ки, һичмәсә “чандә гылә сәнәдон – ауди- ијән видеочәхон һестин Озорбојҹони Бетәһлукәти хыдмәти дастәдә, әвон сыбут кардејдән ки, шымә һәватәоне һәмон ә толышон”. Рост вотејдән әвон?

-Рост вотејдән ки, мәвужи, һестин жәго сәнәдон. Интаси чыми мәно ым ни ки, аз һәватәме әвон! Аз ыштә умрәдә һичким һәватәни бә һукмәти!

-Һичи дәнырәсәјм! Сыфтә вотедәшон ки, һестин жәго сәнәдон, чәјоән вотејдәшон ки, “һичкијон һәватәни”! Аз сығбәсә бовә быкәм бәшмә ком сыхани?

-Һа, мәсәлә молјәтән һежо бымәдәј! “Сәнәдон” һестин, әмма, демијән жыго, аз тәсдығ кардејдәм ки, һичким һәватәни!

-Аз есә коврәј хоки екәм бәштә сә? Жыго бывот, быдә азән сәрәсым ки, го чики һијәдәј?!

-Һич нороһат мәби, го һежо ыштә хыванди соәдәј! Әмма ты һәғиғәтән бы кој охој бешеј пијејдәбу, бәвәдә бој де мәнтығи һәрәкәт быкәмон...

-Зә, кәхәлизи балә, Мәшәди Ибоди вотәјнә, анә ғәлиз гәп жәјдәш ки, аз бәболәжә һичи сәрәсејдәним! Тикәј һырд быкә ыштә вотәјон, быдә бәмынән жычиј бырәсы.

-Чок! Бој, жыго быкәмон. Һар гылә һодисә ијән әмәли һестыше сәбәб ијән нәтиҹә. Әвони бә мијон бекардејро, силлогизм сохтеј лозиме...

-Ә силлогизм чымәнә чије?

-Һовсәлә быкә, сәбәрәсеш. Мәнтығәдә “һыкм” һесте. Һар һыкм гыләј ҹумләје, нәғли ҹумлә. Әмма һар ҹумлә һыкм ни. Де һыкмон комәги силлогизм сохтејдәмон, чәјоән әғли нәтиҹә бекардејдәмон. Мәсәлән, жыго гыләј сојә силлогизм бывотым бәты: -1) Хыдо хәлғыш кардә һәмә одәмон; 2) Азәр одәме. Ым дыглә һыкме. Жыго гыләј әғли нәтиҹә бешејдә чыјо: -Бызын, Хыдо хәлғыш кардә Азәрән! Ым бејдә чәмә әғли нәтиҹә. Ым һәмән әј исбот кардејдә ки, мәнтығи бә даст дәној ғејри-мымкуне!

Бој идомә быкәмон ыштә фикири, һежо де мәнтығи комәгијән ҹәвоб быдәмон бәшты доә парси. Парсон дојдәм: 2) Мадәм Озорбојҹони һукмәти ихтијорәдә һестин жәго сәнәдон-сыбутон, бочи әв ошко кардејдәни, едаштејдәни бә мәхлоғи нәзәр ки, быдә һәмә толышон бызнын һәғиғәти? Бочи әнҹәх кали толышон зынејдән бә һәхәдә, әмма хәлғ бехәбәје чәвонку?

-Аз чыбызным, бочи ошко кардејдәнин ә сыбутон? Аз иглә ыми зынејдәм ки, кали толышон һежо зырношон ноә ыштә гәвисә, бә зырһазырин ки, мәвотбән, шымә һәватәоне әвон! Зә, есә бәмы рәсәје, ростијән мәрағинә мәсәләје! Бочи һукмәт ошко кардејдәни әвони? Һәмән бочи һәмон ә толышон зынејдән чәвон һәхәдә, әмма мандәкәсон бехәбән чәвонку?

-Бы парсон ҹәвоб пәјдо пијејдәбу кардеј, бәвәдә бәпе бызни һуғуғ чиче, ҹинојәти мәҹәллә чиче, ҹинојәти-просесуал мәҹәллә чиче, умумән әдоләти мыһокимә систем чиче, чичон сыбут бәбе һисоб карде мәһкәмәдә, чичон не?

Иминәни: Һәтто мыстәнтиғијән ихтијорыш ни ки, ыштә шәкбәлу зынә шәхси ыштәнику бехәбә, чәј иҹозә ныбыә, бынывышты чәј сәдо ја быкәшы әј! Сывој ыми, бәпе вәкилән бынышты мығәссири тоно, әвән ыштә иҹозә быдә. Әнҹәх де жәго рој сә быә ифодон ијән сәнәдон ғәбул бәзне карде мәһкәмә ғануни сыбути ғисмәдә!  

-Охо һукмәти одәмон чандә мангон бә шыкыр-шыкырбин дешмә. Әвон сәшоне шымәку жәго ифодон?

-Не, сәшонни! Ијо гыләј мәсәлән зынеј лозиме! Һукмәти одәмон һәшт манг демы һәмсыхан быән. Әвон истинтоғышон бардәни ки, чымыку шојдә ифодә быстәнын. Чәвон зывонәдә быми вотејдән “шинә гәп”. Јәне, де һәзо воситә ышты дыли евардејдән ки, бәлкәм ты кали чијон бывоти бәвон. Жәго гәпонән һички нә бә диктофон нывыштејдәни, нәән кәшејдәни. Имон азизе, әзыним воте, бәлкәмән бә нијони нывыштәшонбу. Әмма азән корпә әғыл ним, охој әзним ыми. Ҹо тәрәфоән, ә одәмон һежо дастпочә бејдәбин ки, аз шәкбәлу ныбум чәвонку. Әве бовә кардәнинә ко ни ки, әвон жәго гыләј ко быгәтын. Шојди ғәзинә аз әнҹәх и кәрә Нәвузәли һәхәдә ифодәм доә. Бәвәдән мыстәнтығи сәһв бымәдәбе ки, вәкилыш сәдо кардәныбе бомы. Аз әзним вәкили мәсәлә рост быкәм, әмма зыне-зыне һичим нывоте, чумчыко жыго сәрф кардејдәбе бомы! Охо бевәкил доә быә ифодә ади гыләј коғәзе, быдырын шодә! Һәрчәнд ки, чымы доә ифодәдә жәго гыләј сыхан ныбе, демијән жыго, мәһкәмәдә имтином карде ыштә доә ифодәку! Јеразә һакими һа евашт-певаштыш карде, воте, “ым чокнә које, толышон һәммәј мәһкәмәдә имтино кардејдән ыштә ифодәку”, хәјыш ныбе. Һәтто вәкил Рамизән әште, вотыше ки, “шојди ғануни һәхе ыштә ифодәку имтино карде”. Бәвәдә мы бә Рамизи вотыме ки, “ты ыштәни мәнә зәрбә жијәдә, бынышт, аз ыштән бомем чәј еһдәо!”  

-Бәс чә толышон вотә “сыбутон” чыконҹо бешән бә мәјдон? Һәмән һукмәт бочи әвони сыбути ғысмәдә едаште зынејдәни?

-Се сор ки Бокујәдә бим, чымы ко-сәнәти ном чичбе? Һа ружән ныбо, ружбәмијон де толышон иҹо бејдәбим. Толышонән иҹо гырдә беәдә, адәтән чичи ијән чики һәхәдә гәп жәјдән? Һәлбәттә, толышон һәхәдә! Һежо жыго гәпонымон жә. Чымы һежо зәһләм шә ғыјбәтику, ҹо кәси сыхани кардејку. Һежо вотәме ки, фылонкәс ыштән ијо ни, әве чәј гәпи мәжәнән! Интаси, ты ыштәнән чок зынејдәш ки, жәго толышон һестин (чәвон кали гылон ки бе әмә чок зынејдәмон, әмма кали гылон һич азән зынејдәним!) ки, әвон пусты-лу бејдән, һәзо кәрә парсејдән, одәми зәһлә бардејдән, охој гыләј сыхан бекырне зынејдән! Бәзне бе ки, парсән чымыку гыләј мәсәлә ја одәми һәхәдә, азән гыләј сыханым вотә. Әвонән ја нывыштәшоне, јаанки кәшәшоне чымы һәмон сыханон, едаштәшоне бә Бетәһлукәти хыдмәти һәмкоон! Вәссәлом! Әве һукмәт есә әвони сыбути ғысмәдә едаште зынејдәни, чумчыко һәм чәвон ғануни ғыввәшон ни, һәмән гирәм әвони ошко быкон, бәвәдә мәлум бәбе ки, ком шәхсон нывыштәшоне әвон!

-Һа, ыврәш рәсәј бәмы! Бәвәдә бочи бәс һәмон ә толышон зынејдән бы һәхәдә?

-Ај әвом, бочи зынејдән? Һукмәт ыштә сыри бәки бәвоте?

-Һәлбәттә, бәштә дусти!

-Әһсән! Жыго мәлум бејдә ки, әвон незин де һукмәти шәјтони идорон, әве әвони нишо дојдән бәвон!

-Һа, есә зынәме, бочи бәмә-шивән кардејдән әвон! Мәвотбән, си дустебән де пијози! Есә зынәме, бочи шымә ҹәвоб дојдәнишон бәвон...

-Зынејдәш, чәмә деғыжон чич вотедән быми? Сыпə oмə, чымы кaнə шымыш бaрдə!

 

Деғыж

Талыши не хотят погибать на войне против Армении: протесты в Азербайджане

17.09.2022
Талыши не хотят погибать на войне против Армении: протесты в Азербайджане

Талышское население Азербайджана наконец-то проснулось, выходя на протестные акции по всей стране.

Талыши не хотят погибать на войне против Армении: протесты в Азербайджане

17.09.2022
Талыши не хотят погибать на войне против Армении: протесты в Азербайджане

Талышское население Азербайджана наконец-то проснулось, выходя на протестные акции по всей стране.

Талыши не хотят погибать на войне против Армении: протесты в Азербайджане

17.09.2022

‘We don’t even know where Azerbaijan is’: The Syrian mercenaries driven by poverty to die in a distant war

11.10.2020
‘We don’t even know where Azerbaijan is’: The Syrian mercenaries driven by poverty to die in a distant war

Hundreds of Syrians are said to be fighting in the conflict between Armenia and Azerbaijan, driven there by the need to earn money, report Bel Trew and Rajaai Bourhan

SOS! ГОТОВИТСЯ УБИЙСТВО ФАХРАДДИНА АБОСЗОДА В ГОБУСТАНСКОЙ ТЮРЬМЕ!

21.09.2020
SOS! ГОТОВИТСЯ УБИЙСТВО ФАХРАДДИНА АБОСЗОДА  В ГОБУСТАНСКОЙ ТЮРЬМЕ!

ГОТОВИТСЯ УСТРАНЕНИЕ ЛИДЕРА ТАЛЫШСКОГО НАРОДА ФАХРАДДИНА АБОСЗОДА!

Новые иностранные захватчики, угрожающие арабскому миру, - это не персы и не русские, а турки

16.09.2020
Новые иностранные захватчики, угрожающие арабскому миру, - это не персы и не русские, а турки

Есть и другие иностранные игроки, которые пытаются объявить Турцию новым преступником Восточного Средиземноморья.

Talishistan Times призван поднять вопрос коренных народов Азербайджанской Республики

15.07.2020
Talishistan Times призван поднять вопрос коренных народов Азербайджанской Республики

Портал Talishistan Times – открытый форум для всех угнетенных народов Азербайджана.

Amnesty International: «Азербайджан должен освободить талышских активистов»

06.07.2020
Amnesty International: «Азербайджан должен освободить талышских активистов»

Международная правозащитная организация «Amnesty International» выступила с официальным заявлением, в котором потребовала от азербайджанских властей незамедлительно освободить талышского ученого Фахраддина Аббасова (Абосзода) и блогера талышского происхождения Эльвина Исаева.

Об исторических и этнокультурных связях Ирана и Восточного Кавказа, Интервью с известным востоковедом, доктором филологических наук, профессором Гарником Асатряном

25.06.2020
Об исторических и этнокультурных связях Ирана и Восточного Кавказа,                                                          Интервью с известным востоковедом, доктором филологических наук, профессором Гарником Асатряном

Иранское влияние было велико в Дагестане почти во все времена. Восприятие этой страны на Кавказе, в том числе в Дагестане, всегда было позитивным.

Проживающий в США азербайджанский ученый призывает вырезать все нацменьшинства в Азербайджане и готовиться к «смертельной войне с армянами»

24.06.2020
Проживающий в США азербайджанский ученый призывает вырезать все нацменьшинства в Азербайджане и готовиться к «смертельной войне с армянами»

«Все русские и армяне должны быть изгнаны из Азербайджана. 259 тысяч русских надо гнать как собак, а оставшихся 30 тысяч армян всех до единого необходимо уничтожить, ибо все они фашисты.